HTML

Why can't we be like us

Be who you are and say what you feel. Because those who matter don't mind and those who mind don't matter.

Friss topikok

Címkék

alaptörvény (1) alfahír (1) alkohol (1) alkotmány (1) álszent (1) angol (1) ATV (1) Aylan (1) Bajnai Gordon (1) Balogh Gábor (1) bank (1) Barátok közt (1) Bayer Zsolt (2) Bencsik Gábor (1) Beppe Grillo (1) Bilderberg (1) blaszfémia (1) bográcsgulyás (1) Bohár Dániel (1) Brian élete (1) buzilobbi (1) Célpont (1) Charile Hebdo (2) CIA (1) cigány (1) cinizmus (1) Clark Ádám tér (1) David Cameron (1) demokrácia (2) demokratikus választás (1) denevér (1) dependent contractor (1) DK (1) dohányzás (1) dongó (1) Dopeman (1) drogprevenció (1) drogszűrés (1) drón (2) Együtt (1) értékelő (1) EU (1) Európa balekjai (1) euroszkepticizmus (1) Fabriczi Kováts Mihály (1) facebook közlemény (1) fasizmus (1) fehérjehalmaz (1) fékek és ellensúlyok (1) Fidesz (8) fidesz (5) finanszírozás (1) foci (1) forrás (1) Forza Italia (1) found footage (1) futball (1) Garibaldi (1) geci (1) gyűlöletbeszéd (1) gyurcsány (1) háború (1) halálozási ráta (1) hányinger (1) hasonlat (1) híradó (2) HírTV (1) hitelezés (1) humor (2) Hypós Feri (1) Ideglelés (1) illiberalizmus (5) Index (1) internetadó (1) irónia (2) istenkáromlás (1) Je suis Charlie (1) jobbik (1) jog (1) jogállamiság (3) József Nádor tér (1) Juhász Péter (1) kábítószer (1) kábítószerfogyasztás (1) KEHI (1) kétharmad (1) kétharmados felhatalmazás (1) Kim Dzsong Un (1) kirekesztés (1) Kisberk Szabolcs (1) kitalicskázás (1) kitiltás (1) kitüntetés (1) Kocsis Máté (1) kommunizmus (1) konzultáció (1) korrupció (2) Kósa Lajos (1) Kossuth tér (1) Kövér László (1) közfelháborodás napja (1) Krasznahorkai Emma (1) Kunfalvi Nóra (1) Lega Nord (1) legitimáció (1) levél (1) liberális (3) liberális detektor (1) liberalizmus (3) lmp (1) Losonczi Kata (1) lovagkereszt (1) magyar foci (1) Magyar Hírlap (1) Magyar Krónika (1) Marie Le Pen (1) MBA (1) melegfelvonulás (1) menekült (1) Mészáros Lőrinc (1) millenáris (1) Monty Python (1) mszp (2) munka (1) munkaalapú társadalom (1) munkajog (1) munkáltató (1) munkavállaló (1) NAV (2) NAV botrány (1) NB1 (1) NBA (1) nemzeti (1) Nigel Farage (1) Norvég Civil Támogatási Alap (1) nyelvtanulás (1) oktatás (1) Olaszország (1) Oliver Stone (1) önkormányzati választás (1) Orbán Gáspár (1) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (11) összeesküvés elmélet (1) Palvin Barbara (1) párbeszéd (1) parlament (1) politika (6) populizmus (2) pride (1) proli (1) rasszizmus (1) Rogán Antal (1) RTL Klub (2) sajtószabadság (1) segítségnyújtás elmulasztása (1) Semjén Zsolt (1) Silvio Berlusconi (1) Simicska Lajos (1) Skype (1) sperma (1) sportfinanszírozás (1) Svájci magánegyetem (1) Szabó Tímea (1) szatíra (2) Széchenyi Bank (1) Szijjártó Péter (1) Szúcs (1) Tállai András (1) társadalomkritika (1) Taxi (1) teleshop (1) tényfeltáró riport (1) tőke (1) tőkeemelés (1) tüntetés (7) Türr István (1) Tusványos (2) Uber (1) újságírói etika (1) Ukrajna (1) unortodox gazdaságpolitika (1) üzlet (1) Vágási Feri (1) vallás (1) Várady Zsolt (1) véleményszabadság (1) Viber (1) vicc (1) Vida Ildikó (2) WhatsApp (1) Címkefelhő

Az emberek eredendően illiberálisok

Dow Jones 2014.12.28. 01:33

2014-ben láthattuk, hogy nem csak az illiberális demokráciáról elmélkedő magyar miniszterelnök, hanem mások sem elégedettek a demokrácia hagyományos formájával. Egész Európában, de a világ más pontjain is jellemző, hogy a klasszikus demokráciákban elő emberek egyre kevésbé bíznak a különböző – többnyire valóban a liberális mozgalmak vívmányaként megjelent – eszmékben, értékekben, demokratikus ákombákomokban. A mérsékelt politikusok élénken szidják Orbánt és a hozzá hasonló, bonyolult kérdésekre egyszerű válaszokat adó populistákat, – mint Nigel Farage vagy Marie Le Pen – ugyanakkor tény, hogy a demokráciák vezetői nem bizonyították, hogy elbírnak a kihívásokkal. Mára fontos kérdéssé vált, hogy van-e bármilyen gyakorlati haszna a „szabadság, egyenlőség, testvériség” eszméjének. Amennyiben nem sikerül pozitív választ találni, Magyarországhoz hasonlóan máshol is meg fognak kérdőjeleződni az olyan vívmányok, mint a fékek és ellensúlyok rendszere, a szabad piac vagy a sajtó szabadsága.

Magyarországon a nyitott kérdésekre az utcákon megjelenő tüntetők nem kellőképpen homogén csoportja igyekszik alternatívát kínálni, sikertelenül. A jelenlétük mindenesetre optikailag is egyértelműsíti, hogy a Fidesz bajban van, az elégedetlenség és a szavazóik lemorzsolódása nem csak néma statisztikai adat. Már nem tűnik értelmetlen témaválasztásnak, hogy vajon 2015 elhozhatja-e a jelenlegi kormány bukását.

A jövőbe látni képtelenség, de a múlt hasonlóságaival érdemes párhuzamot vonni. Orbán Viktort mostanában Putyin politikájának követőjeként tartják számon, ugyanakkor a magyar miniszterelnök nem csak tőle meríthetett ihletet. Silvio Berlusconi és a Forza Italia párt ideológiája és módszerei Orbán Viktor és Fidesz nézeteivel és eszközeivel állíthatók párhuzamba. Hasonlóságot jelentenek többek között a sorozatos korrupciós botrányok, a különutas politika, vagy éppen Berlusconi barátkozása Putyinnal. Mindezek az olasz kormány bukásához vezettek.

Mivel Orbán Viktor köztudottan baráti viszonyt ápol Berlusconival, – legutóbb idén októberben találkoztak a volt olasz miniszterelnök arcorei villájában – minden bizonnyal értesül az olaszországi eseményekről. Tisztában kell legyen azzal, hogy a Forza Italia és koalíciós partnere, a radikális jobboldali Lega Nord 2011-es bukása óta Olaszország már a harmadik miniszterelnökét fogyasztja, a gazdasága nem képes növekedni és alig van magasabb szinten, mint az euró 1999-es bevezetésének idején. A „Hajrá Olaszország” csúfosan elbukott és a párt tagjainak peres ügyein kívül csak a bizonytalanságot és a káoszt hagyta maga után.

Orbánnak mindennek tudatában rendelkeznie kellene egy megfelelő forgatókönyvvel a hasonló vereség elkerülésére, ugyanakkor legutóbbi, laboratóriumi körülmények között (felvételről, kellemetlen kérdésektől mentesen) adott interjújában a korrupciós vádakat komolytalan fedőtörténetnek, az internetadó kérdését a riporter egyetértése mellett félreértésnek, a tüntetéseket pedig – kerülve a párttársai és a kormányközeli sajtó által alkalmazott, bértüntetőkről szóló retorikát – az általa is kivívott magyarországi demokrácia bizonyítékaként feltüntetve, személyes sikernek nevezte. Mindezek alapján nem feltételezhetjük, hogy a miniszterelnök tökéletesen tisztában van szorult helyzetével.

A populista pártok növekvő népszerűségéből levonható az a következtetés, hogy az emberek gondolkodását megváltoztatni minden bizonnyal képtelenség. A tömegek csak addig hajlandók figyelembe venni nehezen értelmezhető eszméket, amíg ki vannak fizetve. Bármilyen anomália esetén felszínre kerül a düh és a kirekesztés, mivel az emberek eredendően illiberálisok. Mindezzel a hagyományos (liberális) demokráciák nem tudnak mit kezdeni. 2015-ben szükséges lesz választ találni annak érdekében, hogy Magyarország ne jusson Olaszország sorsára, illetőleg ne alakulhasson ki további országokban is autokratikus és kleptokrata rezsim. A válaszokat pedig nem lesz elegendő csupán szép tanulmányokba és precíz jogszabályokba foglalni.

Címkék: politika populizmus tüntetés liberalizmus korrupció liberális Fidesz Orbán Viktor Olaszország Nigel Farage Silvio Berlusconi illiberalizmus Forza Italia Lega Nord Marie Le Pen

68 komment · 4 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://likeus.blog.hu/api/trackback/id/tr517016163

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az emberek eredendően illiberálisok 2014.12.30. 20:26:02

Nem csak az illiberális demokráciáról elmélkedő magyar miniszterelnök, hanem mások sem elégedettek a demokrácia hagyományos formájával.

Trackback: Amerikai zsoldosokkal erősít a liberális baloldal január másodikán? 2014.12.28. 12:16:28

Három busznyi civil ruhás, fegyveres amerikai katona érkezett december 16-án Ukrajnából. Ukrán kísérőjük a Luzsanka-Beregsurány közúti határátkelőhöz vezető útszakasz egyik ellenőrzőpontján állítólag lelőtt két ukrán tisztet, akik nem akarták engedni a...

Trackback: Mennyire korrupt disznó Ön lélekben? 2014.12.28. 12:11:59

10 gyakori helyzetről olvashat lentebb. Elítéli mind a tízet? Gratulálunk: Ön talpig becsületes, mehet tüntetni Vida Ildikó ellen! Ám amennyiben akár csak egy példaként hozott helyzetben is úgy döntene, hogy hülye lenne kihagyni, hogy jogtalan előnyhö...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2014.12.28. 09:19:37

Egész Európában omlik össze a liberalizmus. Helyes, ha Mo. ebből ki tudja vonni magát. Ellenkező esetben, az agonizáló liberalizmus ráesik az országra és szétlapítja azt.

A populizmus nem más, mint a néptömegek válasza a liberális hisztériára.

Sir Galahad 2014.12.28. 09:28:58

Már megint megbukott Orbán! Ezen a héten, ha jól számolom, negyedszer.

lavór 2014.12.28. 09:32:16

Senki nem fog utánuk sírni.

MACISAJT 2014.12.28. 10:03:26

"Tisztában kell legyen azzal, hogy a Forza Italia és koalíciós partnere, a radikális jobboldali Lega Nord 2011-es bukása óta Olaszország már a harmadik miniszterelnökét fogyasztja, a gazdasága nem képes növekedni és alig van magasabb szinten, mint az euró 1999-es bevezetésének idején."

Érdekes példa...
És ebből azt szűrné le a szerző hogy ezért Berlusconi a hibás?:)
Hiszen a frankfurti-berlini-new-yorki-washingtoni erők mindent megtettek azért hogy a Goldman Sachs embere, Marrio Monti "szakértői kormányt" alakíthasson...

Nem véletlen hogy Berlusconi mindig nemzetközi összeesküvést emlegetett. Kiszorításával Olaszország éppen egy megalázó, nemzetközi gazdasági felügyelet alá került, amely Mario Monti "szakértői kormányzásával" kezdődött.
A szerző által is ismertetett "eredményekkel".

"2015-ben szükséges lesz választ találni annak érdekében, hogy Magyarország ne jusson Olaszország sorsára,"

Nyugi, a badfriendek nem Olaszországban gondolkodnak...
gati forgatókönyve alapján akár a kijevi/majdani változaton is munkálkodnak..

MACISAJT 2014.12.28. 10:05:35

@Sir Galahad: ("Már megint megbukott Orbán! Ezen a héten, ha jól számolom, negyedszer. ")

Folyamatosan bukik, temetik, bukik, megint temetik, naponta többször :P

Amire viszont képtelek, hogy tíz bukásra/temetésre meg tudnának nevezni legalább egy alternatívát ..:)

2014.12.28. 10:12:12

@MACISAJT: Rettegj! Jönnek a tudjukkik! Eddig megbuktattak mindenkit, akivel Orbán haverkodott....
Most épp Putyin szenved saját zsenijétől. Mert a zsidók behálózták a világot! Már jönnek ! Érted!!!!
Hallod a léptüket? Nézz hátra! Gyorsan! Ott! Ott! ÁÁÁÁÁÁÁhhhhhhhhhh!!!!

2014.12.28. 10:13:05

@MACISAJT: Már miért kéne Orbánra alternatíva? Nem feltétlen demokratikus választásokon váltanak le egy vezetőt.

kisbalka 2014.12.28. 10:24:52

A cikk írója jobban hajaz a miniszterelnök skizoid ideológiájára, mint a valós tényekre amikor azt állítja, hogy a szabadság-egyenlőség-testvériség ideje lejárt! Ezek ugyanis örök érvényű egyetemes értékek! Továbbá Óóóóóóóriási tévedés azt állítani, hogy a tömegek eredendően illiberálisok lennének! Éppen ellenkezőleg. Ki az a barom aki ma a XXI században diktatúrát akar? vagyis: ÉLJEN A LIBERALIZMUS = SZABADSÁG!

midnight coder 2014.12.28. 10:28:59

@Könnyen elkaptuk, uram!: Ahhoz, hogy ne demokratikusan váltsd le, kellene egy tömeg aki le akarja váltani. Pár ezer hőbörgő nem elég egy forradalomhoz. 1848, 1956 azért tudott kitörni, mert ott a hőbörgők mögött volt egy valódi tömegbázis aki változást akar. Ma ilyen nincs. Elégedetlen tömeg még csak-csak akad, a gond ott van, hogy ez önmagában kevés. Ahhoz, hogy egy elégedetlen tömeg le is váltson egy vezetőt, az is kellene, hogy legyen egy alternatíva ami miatt érdemes ezt megtenni.
Jelenleg nincs ilyen. Nincs olyan erő, idea, bármi amiről el tudja hinni a polgár, hogy ha elzavarja Viktort és ez a valami a helyére lép, akkor utána jobb lesz neki.

Amúgy kis hazánkban speciel választásokon _sokkal_ könnyebb lett volna elzavarni Orbánt. Ahhoz nem kell annyira elszánt tömegbázis. De még ez sem volt meg. És azért nem volt, mert az ellenoldalnak nem volt igazán életképes elképzelése az orbántakaroggyon kívül.

MACISAJT 2014.12.28. 10:40:17

@Könnyen elkaptuk, uram!: ("Már miért kéne Orbánra alternatíva? Nem feltétlen demokratikus választásokon váltanak le egy vezetőt. ")

No, hát ez az...

Nemrég még azt gondoltuk, ahogyan az szdsz-közeli(khm) palmer markot is elvitte a devla...pedig már Szabad Európán törte a buksiját gati charles nevű cimbijével...
majd ezt a badfriendet is eleszi valahogy innen a fene...
Obama is béna kacsa már, majd csak kibbekkeljük az ő "demokratáit" is.
Hát nem. Most a helyzet súlyosbodott egy republikánus neokonnal, ráadásul küldenek badfriend elé spanyolfalnak egy szappanopera producert...

Ez így már sok.
Valljuk be, az a hányinger amit nemrég badfriend nembarátunk és most mccain előhívott és kibukott az USA kapcsán..az már régóta gyűlik és érlelődik...

Gyűltek az indulatok az "iraki tömegpusztító fegyverek" kapcsán kirobbantott törvénytelen háború láttán...
Gyűltek azok a 2001-es affér láttán, amikor Orbánék nem vették meg a sivatagban rozsdásodó használt F-16-okat..nyomban itt termett goodman brinker nancy és prompt antiszemitizmusról brekegett( copyright Kondor Katalin).
Gyűltek "az ikertornyokat Osama támadta", "Osama volt de nem találjuk" majd "Osama volt de meggyilkoltuk és eltüntettük "című közröhejes hazugsággyűjtemények kapcsán.
Gyűltek a náci mintára külföldön , Guantanamon üzemeltetett koncentrációs tábor láttán valamint a CIA börtönjáratok miatt.
Gyűltek a 2008-ban útjára bocsátott gazdasági világválság okán, amit Lehmann Brothers és Goldman Sachs nevéhez kötődnek...
Gyűltek az obamai Alkotmány-Legfelsőbb Bírói kinevezések kapcsán, aminek egyesek errefelé így örömködtek, hogy hehe már csakis katolikusok és zsidók vannak benne:
www.galamuscsoport.hu/tartalom/cikknyomtatas/21744

Gyűltek az AIPAC,a Defamation League (és sorolhatnám a sok minden lében kanál semmirekellő lobbistát) okán.
Gyűltek az amerikai "sajtószabadság" okán, aminek élő példája volt Helen Thomas akit 90 évesen penderítettek ki a Fehér Házból sok évtizednyi tudósítói múlttal.
Gyűltek Irak, Afganisztán, Líbia, Szíria és az összes olyan eset után ahova lezajlott az USA "demokrácia exportja", az ismert eredményekkel.

És még hosszasan sorolhatnám azokat a tételeket, amik csak azt a mondást igazolják hogy ha az embernek (országnak) ilyen barátja van, annak már nincs szüksége ellenségre...

De ehelyett azon gondolkodtam.
2002-2010 abban a bizonyos 8 évben virágzottak
az amerikai-magyar kapcsolatok. apró-klános és libaszakértő, D209 felváltva járultak Washingtonba pacsizni.
Csak egyvalami nem jut az eszembe: mi haszna volt ezalatt ebből konkrétan Magyarországnak?

Vagy csak úgy jelzem Vida Ildikó kitiltása kapcsán.
Volt nekünk egy államelnökünk, bizonyos Sólyom László.
Ő bizony ÖNKÉNT tiltatta ki magát az USA-ból, tiltakozva.
Éppen a "demokrácia hazájából" és legfőbb exportőrétől...

Röhögtünk mikor bush jr. verte a gore-liebermann párost, szavazatszámlálással(eléggé lukas volt a floridai zsidók szavazólapja vagy kevésbé- ez ment hetekig).

Röhögtünk a FED-en és a grünspanon meg bernakén , mikor úgy eladósították az USA-t Kínának, hogy ott bezzeg rendben vannak manapság az "emberi jogok"...

Röhögtünk madoffon, az IMF-en és dominique strauss-kahnon amint a szállodai takarítónőt hajkurászta meredt fasszal...

Röhögtünk clinton bill-en és nején, amint
magukra kenték lújiszki máónika ondófoltos
ruhácskáját, majdnem belebukott a birodalom...

Röhögtünk mikor kijárási tilalmat vezettek be az USA egyes államaiban, városaikban mert rendőrök "verték a négereket"(na jó, gyilkolták).

Röhögtünk kínunkban mikor a zsidó világkongresszus Budapesten ülésezett, cserébe lauder és az "amerikai befektetők" százmilliárdos pert akasztottak sukoró ürügyén a magyar állam nyakába..( +MÁVot, +OTP-t is beperelték, + herzogék és a franc tudja még kicsoda és hányan szeretnének még zsírosodni).

Röhögtünk kínunkban látva azt hogy soros george és népi zenekara naponta (többször) intéz már támadást "független" médiumokon keresztül Magyarország választott vezetősége ellen...

Röhögtünk a scheppeléken, a krugmanokon, a roubiniken és az összes megmondóemberen, akik szerint IMF hitel és pláné annak feltételei nincs élet Magyarországon(mondjuk számukra tényleg nincs).

De azt kell mondanom látván a friss fejleményeket: a röhögésnek vége, ennek már fele se tréfa.
Itt egyeseknek láthatóan már gati charles ötödik pontja jár a fejében, vagyis a nem demokratikus módszerekkel való megbuktatás, akár polgárháború kirobbantása árán, a kijevi/majdani modell nyomán.

midnight coder 2014.12.28. 10:41:10

@kisbalka: Ezek az értékek szépen hangzanak egy zászlóra felírva, az élet azonban ennél egy tucat nagyságrenddel bonyolultabb dolog. Tényleg szép dolog Pl. a szabadság, de mi van ha ezt egyesek arra használják hogy lerombolják a társadalmat ? Lásd Pl. Európában tevékenykedő iszlamisták.
Szép dolog az egyenlőség papíron, de valójában soha senki nem lesz egyenlő. Vagy szerinted Bajnai, Gyurcsány, Csányi, Orbán és az aluljáróban a saját ürülékében fetrengő hajléktalan egyetlen pillanatra is, bármilyen szempontból nézve egyenlő ? Vagy igaz ez mondjuk Angela Merkelre és egy német hajléktalanra ? Egy fenét. Merkel, Fletó, Csányi, Orbán, stb. simán bemehet a legelőkelőbb étterembe is ha akar, a hajléktalant az ABC-be sem szívesen engedik be. Az előbbiek fűtött otthonba térnek haza, az utóbbi az aluljáróban húzza meg magát. Az előbbiek ha náthásak magánorvoshoz mennek, a hajléktalant még a mentő sem igen viszi el. Szóval, a nagy egyenlőség ma sem létezik. És nem is fog amíg világ a világ. Soha nem is létezett, még a legvadabb proletárdiktatúrában is mindig megvoltak az egyenlőbbek.
A testvériség nevű hülyeségről már nem is szólva...

inebhedj - szerintem 2014.12.28. 10:55:34

@kisbalka:

A szabadság-egyenlőség-testvériség elvével önmagában nehezen összeegyeztethető, ha az magáról kinyilatkoztatja (képzavar!), hogy "örök érvényű egyetemes érték".

Ráadásul nem is igaz. Ezek legfeljebb viszonypontok lehetnek az egyes emberek életében, "ilyen szeretnék lenni, így szeretnék viselkedni minden helyzetben" (viszont nyilvánvalóan senki nem fog így viselkedni minden helyzetben, annál is inkább, mert egyes helyzetekben nem is lehetséges, még önfeláldozás árán sem) - lásd a hasonlóan realizálódó krisztusi utat pl.

Arról nem is beszélve, hogy semmiféle közkonszenzus nem létezik a kérdésben, már a szabadság és egyenlőség fogalma is nehezen meghatározható jelszó (emiatt mindenféle viszonyítási rendszerekbe kell tuszkolni, feltételekkel és minőségekkel árnyalgatni), a testvériséget meg aztán végképp nehéz torkon ragadni.

A politikában, a hatalomban ezek meg aztán végképp csak jelszavak, mindenki azt és úgy képzel mögé, ami és ahogy az érdekeinek megfelelő, a fontosságuk inkább az, hogy hangzatosak, "bemarketingeltek", gyakorlati tartalom, cél nélkül.

Brix 2014.12.28. 11:03:31

@MACISAJT: "De azt kell mondanom látván a friss fejleményeket: a röhögésnek vége, ennek már fele se tréfa."
Orbánéknak azt a sorsot szánta a CIA , amit a jobboldali cseh kormánynak, 2013-ban. Annyi a különbség, hogy ott az ügyészség elég független volt ahhoz, hogy letartóztassa a kormánytagokat... Nálunk ez a folyamat másképpen fog megtörténni.

inebhedj - szerintem 2014.12.28. 11:08:49

"Már nem tűnik értelmetlen témaválasztásnak, hogy vajon 2015 elhozhatja-e a jelenlegi kormány bukását."

Hááát...

Figyelembe véve, hogy "az utcákon megjelenő tüntetők" ugyanazon halmazból kerülnek ki 5. éve, ráadásul e halmaz egyébként épp azon pártok szimpatizánsait, tömegbázisát alkotja, melyeket a tüntetésszervezők időről időre próbálnak távol tartani az eseményektől (tehát a valóban "civil", "hallgatag többség" továbbra is civil és hallgatag), valamint, hogy a Fidesz ~biztos szavazói bázisának lemorzsolódása az efféle statisztikák történetében azért annyira nem mellbevágó, valamint, hogy tudomásom szerint 2015-ben nem lesznek választgatások, így inkább tűnik értelmetlen témaválasztásnak, különösen, hogy - legalábbis számomra - sokkal érdekesebb olvasmány lehetne egy gondolatkísérlet arról, hogy mit és hogyan is kellene csinálni inkább, ideértve, hogy hogyan lehetne felszámolni az elmúlt negyedszázados politika-gazdasági zsákutcába (vissza)vezető összes utat (gazdasági és politikai lángoszlopaink és szakértőink fajra, vallásra, nemi és politikai hovatartozásra semleges eltávolításával).

De ízlések és pofonok.

midnight coder 2014.12.28. 11:23:24

@inebhedj - szerintem:

Akármi is lesz a megoldás, szerintem egyrészt nem lesz baloldali. Nem arról fog szólni, hogy a segílykéből és lopásból élők jogait és jövedelmét növeljük a dolgozók rovására.

Azt sem lehet hosszú távon csinálni, hogy a lakosság úgy egy tizede segílykéből él, és semmilyen módon nincs motiválva arra, hogy normális munkát vállaljon. Az ez ügyben a gengszterváltás óta tett bágyadt intézkedéseknek gyakorlatilag semmiféle hatása nem volt. Mivel ezek az emberek a munkaerőpiacon versenyképtelenek, ezen kívül kell megoldani a foglalkoztatásukat. De le kell őket foglalni valamivel, egyrészt hogy ez az életmód ne legyen vonzó a számukra, azaz legyenek motiválva a munkavállalásra, másrészt főleg azért hogy motiválják a saját gyerekeiket a tanulásra és a beilleszkedésre. Ne azt lássa a gyerek otthon, hogy apuka a farkából is megél, és a legjobb az, ha 14 évesen már ő is nekiáll a gyerekgyártásnak.

Akármi is lesz a megoldás, nem lesz liberális. Azaz nem fogja a gyeplőt a lovak közé dobni, igenis különbséget fog tenni Pl. cégek, ágazatok között adózásban, lesznek dolgok amiket preferálni fog, lesznek dolgok amiket büntetni, vagy legalábbis erősen adóztatni. Amúgy ez mindig is volt, elég Pl. az üzemanyagot évtizedek óta sújtó jövedéki adóra gondolni.

Külpolitikailag pedig lavírozni kell az fejlett de hanyatló EU és a fejlődő Kelet (Kína, India) illetve az energiát biztosító oroszok között.

Azaz, amit Orbánék csinálnak az alapvetően annyira azért nem rossz. Bármi lesz is a megoldás, valami hasonlót kell csinálni.

Feltéve persze, ha a fenti problémákra a baloldal tud jobb választ adni. De az előző 2 balliberós ciklus nem azt mutatta hogy lennének ilyen válaszok. Ahogy Európában sem nagyon látni ilyet.

bekerült 2014.12.28. 11:38:08

Az igazság az, hogy egy demokráciában igen vontatottan mennek az ügyek. Rengeteg a vita, az egyeztetések, stb., amik hátráltatják a cselekvést.

Könnyebb ezeket átlépni és azt mondani, hogy kuss és az lesz amit mondok és kész !

Ezt nevezik fölülről irányított demokráciának.
Már Musaraf pakisztáni elnök is kimondta, hogy analfabétákkal nem lehet valódi demokráciát építeni !

A demokrácia kiépítése és üzemeltetése tehát gondokat jelent, főleg a gazdasági területen, ahol bizony az idő pénz és sokszor nincs helye, a sok ideig tartó vitáknak.
Gondoljunk csak az évekig elhúzódó projektek megvalósítására, ahol egyes szereplők, a saját érdekeiket előbbre valónak tartották a közösségével szemben.

A tanulság az, hogy a demokráciát is tanulni kell és folyamatosan alakítani.
Ehhez öntudatos állampolgárok kellenek és olyan környezet, ahol tudnak megfelelően kibontakozni.

Minden felülről irányított modell pontosan ezt nem tűri el és az autokratikus irányítás elzárja a tanulás és gyakorlás lehetőségét !

Orbán egyik nagy tévedése, hogy az illiberális rendszer bevezetése során, csak az irányítás kontroll nélküliségéig jutott el, tehát az autokráciáig, a saját maguk hasznára.
Az már meg van, hogy azt tehetnek amit akarnak és ezt ma már törvényesen is megtehetik, mert hoztak erre törvényeket.
Az ehhez való buta tömegen még munkálkodnak, hogy elérjék azt ami Musaraf szerint is szükséges a felülről való irányításhoz.

A gond tehát ott van, hogy az adott társadalom képes e elfogadni az illiberális államot a rendszer bevezetése során.
Amíg építgetik, addig mindenki csak figyel, hogy mi jön ki belőle.
Amikor működtetni kezdik, akkor derül ki, hogy nem ilyen lóra gondoltak !
Itt tartunk most !

A mi helyzetünkben nem lehet az illiberalizmust működtetni, mert mi nem Pakisztánban vagyunk !

Az emberek hamar észre veszik, hogy kilóg a lóláb és jön a bukfenc, mint Berlusconi esetében is.

Lehet, hogy a szocializmus után nehezen tanuljuk meg a demokráciát, de erre vagyunk ítélve.
Nem jó ez nekünk, de nincs más ami működő képesebb lenne.
Mi nem tűrjük el hosszú távon a felülről való irányítást, attól egoistábbak vagyunk.

Így vagy úgy, de Orbánnak mennie kell, mert amit csinál az életidegen a számunkra és nem hoz elégedettséget a többség számára !
Kádár is csak addig volt jó, amíg tudott adni.

Orbán már most is csak elvesz, később még ez rosszabb lesz, pláne, ha az EU-s pénzek is elmaradnak.

Fordulatra pedig nem képes ezen a területen, bár már tett egykét próbálkozást amíg idáig eljutott, de innen már nincs hova.

Ebből már jól nem jöhet ki, mert kiépített egy rendszert, ami láthatólag nem működőképes.
Visszafordítani már nem tudja, mert az újabb időveszteség lenne és erre már nem adnak neki időt.

Próbálkozott, de rajta vesztett, mi meg lecsúsztunk mint a lúd a jégen, mert hallgattunk rá.

Ezt Gyurcsány is meg tudta volna csinálni, ha hagyták volna neki, csak neki nem is hagyták.
Mondjuk nem is gondolkodott az illiberalizmuson.

Letértünk egy útról amin elindultunk és most nézünk mint a moziban.
Az ellenzéktől várjuk, hogy mutasson alternatívát.
Csak, hogy nem ők akartak letérni az útról, hanem azok, akik az Orbán szavára hallgattak.

Az ellenzék nem tud más alternatívát mondani, mint a vért és a verítéket, mert az ilyen rendszercikkcakkoknak ára van !
Az se kitaposott út, hogy miként kell az illiberalizmusból a liberalizmusba átmenni, minden zökkenő nélkül .
Innen csak keservesen lehet visszajönni, mert el lett herdálva a családi ezüst egy kísérlet oltárán.
Ha találunk olyat, akik ezt finanszírozzák, akkor könnyebb lesz és lesz alternatíva is.
Jelenleg ilyen még nincs.

Ezért nem igyekszik semelyik ellenzéki erő alternatívát mutatni.
Talán még Gyurcsány próbálkozik valamivel, halkan.
Legalábbis nem ígér Kánaánt az újabb rendszerváltás során.

Fogunk még egy pár keserves évet leélni, amíg egyenesbe kerülünk.
Orbán pedig bevonul a történelembe, mint egy kudarckísérletet elkövető miniszterelnök.

inebhedj - szerintem 2014.12.28. 12:00:25

@midnight coder:

Nos, ha már Svájcot szokás elénk állítani (valamint, ha nem csak deriválással, de történelemmel is megspékelve kínozták az embert közgazdasággal), akkor kétségkívül a protekcionizmus irányába kellene lavírozni (de nagyon ügyesen, hiszen egyik általad felsorolt gazdasági érdekszférának sem érdeke az ilyesmi, azaz az ott érvényes játékszabályokat betartva és a mindenkori kiskapukat kihasználva lehetséges csak elmozdulni). Erős - és nem csak anyagi, de társadalmi értelembe vett, sőt, talán még fontosabb is az utóbbi - gazdaság nélkül nem lehet partner egy üzletben egyetlen állam sem.

Ettől függetlenül a szükséges társadalmi önbecsülést, erőt egy Fidesz / MSZP / stb. kormány egész egyszerűen a hiteltelen múlt és jelen, valamint vezetői, "szakértői" és szimpatizánsai miatt képtelen lesz megteremteni (azt, hogy akarja-e egyáltalán, ne forszírozzuk most), kb. ugyanúgy, mint egy Tölgyessy Péter két index-részes demokrácia aggodalma is nevetséges blődli annak fényében, hogy a szerző maga sem hisz és tesz úgy, ahogy másokat okít ("1990 és 2006 között országgyűlési képviselő, 1996-ig az SZDSZ képviselőjeként, majd két évig független képviselő volt" - félreértések elkerülése végett, ebben nem az SZDSZ a probléma, hanem az, hogy nem okozott neki lelkiismereti válságot listás képviselőként ellopni a helyet az őt indító párttól, és két évig önképviselőként biztosítani megélhetést magának és családjának).

Furusina 2014.12.28. 12:03:07

@MACISAJT: Álláspontom szerint, Berlusconi Olaszországa egy más világgazdasági közegben volt sikeres eleinte. Másrészt, Olaszországban 1945 után éven belül is több kormány váltotta egymást Közös Piaci országként, Mussolini több évtizedre kiterjedő uralmával szemben. Mondhatni, ez Olasz specialitás, ebből sok követeztetést levonni nem lehet. A magam részéről szomorúnak tartom, hogy 1990. után ennyi idővel, Romániában visszasírják Ceausecut, Magyarországon pedig biztonságot találnak, egy paternalista, centralista, Churchill által fölemlített polgári, jogállami demokráciát szétdúló rezsim alatt. Harmadrészt, úgy gondolom, hogy az elképesztően stupid, óvodás-demagóg Orbán, nem adott választ semmilyen gazdasági-társadalmi-politikai problémára, mindössze szómágiával olvas rá a a feszítő gondokra. Összegzésképp, kinek a pap, kinek a papné. Én rászoktam a demokráciára, mint az ópiumra, akik paternalista erős államot akarnak, azokat nem ítélhetem el, de nem értek velük egyet, és nagyon-nagyon sajnálom őket.

Netuddki. 2014.12.28. 12:13:09

Ha az iliberalizmus azt jelenti, hogy az orbán rezsim "vezetői" gátlástalanul és következmények nélkül szórhatják, lophatják el a közpénzt, akkor kösz de ebből nem kérek...

Ja, és az orbán rezsim már akkor megbukott amikor a legelső fideszes megélhetési, "politikus" bűncselekményt követett el, és mindezt a fidesz törvényerőre emelte. A törvények ugyanis nem írhatják felül az erkölcsi alapvető normákat. Csak szólok balfaszok. Tudom falra hányt borsó, de a saját érdeketek is lenne, hogy megértsétek. Amíg még lehet...

Netuddki. 2014.12.28. 12:14:26

@Furusina: Berluszkóni? Az orgiázó? Az orbán haverja? Na ne röhögtessetek!

Netuddki. 2014.12.28. 12:18:27

@bekerült: "Kádár is csak addig volt jó, amíg tudott adni."

Csak szólok, hogy a kádár gyakorlatilag kihalt az ország éléről.
Adni meg nem adott semmit. Hacsak a megalkuvó, minden fasságba beletörődő tömegeket nem tekintjük valaminek. Gyakorlatilag ebből a kádári örökségből élnek a pártok a rendszerlopás óta...

Fazakas László 2014.12.28. 12:19:01

Árnyékokra ugrálni - azt mindig lehet! És hiú ábrándokkal kergetőzni - szintén.
A bukott ellenzék egy ideje már a padlón ... de most ismét ezzel éleszthetik magukat, hogy hűű de mekkorát bukik majd a kormány.
De megmondom én jóelőre - SEMEKKORÁT!

Netuddki. 2014.12.28. 12:20:03

@Furusina: Ja, és a berluszkóni viselkedésébe eleve bele volt kódolva a bukása. Mint ahogy a haverjáéba, az orbánéba is...

Netuddki. 2014.12.28. 12:21:13

@Fazakas László: Az meg ki a faszt érdekel mit gondolsz fidesztroll? De reménykedj csak...

"Fazakas László 0 bejegyzést írt és 196 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban. 2013.03.30. óta tag."

legeslegujabbkor 2014.12.28. 12:27:31

@midnight coder:
"Azt sem lehet hosszú távon csinálni, hogy a lakosság úgy egy tizede segílykéből él, és semmilyen módon nincs motiválva arra, hogy normális munkát vállaljon."

Azt sem lehet sokáig csinálni, hogy az ellopott vállalkozásokat az EU alamizsnáiból működtetik egyesek.

"Külpolitikailag pedig lavírozni kell az fejlett de hanyatló EU és a fejlődő Kelet (Kína, India) illetve az energiát biztosító oroszok között."

Most akkor összeesküsznek ellenünk azok, akik a pénzt adják vagy sem? Mert akkor a Kelettől miért nem retegsz annyira és miért nem félted a magyarokat az oroszok teljes elnyomásától, gyarmatosításától?

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2014.12.28. 12:29:39

az ilyen fos bloggokon naponta hatszor bukik meg orbán...2010óta folyamatosan.

Netuddki. 2014.12.28. 12:36:59

@midnight coder: "Azt sem lehet hosszú távon csinálni, hogy a lakosság úgy egy tizede segílykéből él"

Már megint a burkolt cigányozás! A romaprobléma csak tünete a magyar társadalom bajának, és jó terelési lehetőség erről a problémáról a fajtádnak...

Éhes ló 2014.12.28. 13:09:30

A "fékek és ellensúlyok rendszere" valami olyasmi, amit két waterboarding között dugnak fel neked a CIA pribékjei obamaki és bozótgyuri ajánlásával guantanamon, valamely lengyel, vagy román kínzóközpontban vagy az abu graibban.

A "szabad piac"-ról a pénzt korlátlanul nyomtató magánbanktól (FED), vagy a többi kötvényspekulációba bukott sikkasztótól tanulhatsz sokat, 2008 nem rég volt, de a világ máig nyögi a zsidó madoff és a haverjai csalásait.

A "sajtó szabadsága" kapcsán pedig Udo Ulfklottétől tanulhatna sokat a poster: www.ulfkotte.de/.

Buktor köszöni jól van, idén nyert meg 3 országos választást nem kicsit, nagyon, demokratikusan és nem volt számottevő választás, amit 2006 ősze óta el tudott volna veszíteni, különösen nem a ballibbantak szétesett bandájával szemben.

Ezzel mondjuk nehéz szembe néznie a posternek is, de annyira mégsem kellene lecsúsznia,hogy Berlusconi kapcsán az okot az okozattal összekeverje. A mai olasz káosz oka Berlusconi brutális justicmordokkal való (évekig tartó sikertelen, majd végül szánalmasan pitiáner sikerrel véghezvitt) kriminalizása és pártjának nem kevés pénzen történő leszalámizása volt, a 2008 évi usa bankcsődsorozat minden más eladósodott és saját magának korlátlanul pénzt nyomtatni képtelen országra nézvést gyászos következményeivel együtt.
Berlusconi kormányzása sikeres éveit így váltotta fel a honi usa/brüsszelita/imf kedvencekből mixelt "szakértői" qrmányaik botladozása, amit ugyan azok árulnak el lépten-nyomon akik korábban a mesterüket is árulták teli erszényekért.

Lehet álmodozni arról, hogy a ballibbant önjelöltek és csodarabbik által győztesnek kikiáltottak sorával padlót felmosó buktor feje miként merül majd a mindenkit évek óta lehallgató, országok sorát elképesztőbbnél elképesztőbb hamis vádakat követő gazdasági-katonai terrorral véres káoszba taszító maki és a vele bábozó usraeli elit szuronyára, de akinek nem volt elég Irak, Afganisztán, Jemen, Libanon, Szíria, Líbia, Tunézia, Algéria, Egyiptom, Ukrajna példája a számtalan közép- és délameriaki puccsuk után az nem ártana ha elgondolkodna azon mikor és miért lenne érdemes a saját házukat a saját fejükre gyújtani hagyni.
Én nem ábrándoznék olasz, cseh, ukrán példákon, mert van a népnek egy nem elhanyagolható része, akinek nem kóser a soros féle koszt.

Mivel a posternek szerény az emlékező képessége, azt azért leszögezném, hogy a d209/qrcsány/bajnai féle "hiperdemokratikus", "szuperkorrupciómentes" és az ország példátlan eladósodásához vezető hietetlenül felvilágosult, haladó, fejlett és eredményes hatalmogyakorlása miatt lett buktornak alkotmányozó többsége. Nem egyszer, kétszer.
A szavazóik pedig még ma is többségben vannak.
Az ellenzék pedig minimum kétfelé hasadt, amelynek a fele nem a ballibbant gyűlöletműhelyek receptjeit követi, hanem egy régebbi sémát, amiből elvileg az ukrán tesók is csak bajt merítették.

Inkább azon kellene gondolkodnotok poster mitől lesztek 2018-ra versenyképesek, mivel tudtok buktornál jobb alternatívával szavazatokat nyerni, amire eddig képtelenek votlatok.
Demokratikus választásokon kell választásokat nyerni és nem hideg- vagy éles polgárháborúban káoszt és nyomort.

zobod 2014.12.28. 14:01:17

"olyan vívmányok, mint a fékek és ellensúlyok rendszere"

A checks and balances amerikai terminológia, szakadjunk már le róla. Magyarországon évtizedek óta úgy hívjuk, hogy hatalmi ágak szétválasztása, miért nem lehet így hívni? Magyarországon a struktúra:
Parlament - nép választja, csak a népnek felel
Kormány - a Parlament 50% többsége + 1 fő választja
Legfőbb Ügyész - Parlament minősített többsége választja, nem kormányszerv
Kúria - elnökét a Parlamenti képviselők 2/3-a választja, nem kormányszerv
Alkotmánybíróság - minden tagot Parlamenti többség választ, nem kormányszerv
Köztársasági Elnök - Parlamenti többség választja, nem kormányszerv

A képviselőket a nép választja, az általuk választott állami vezetők teljesen legitimek, intézményeik nem a kormány alá rendeltek.

kvadrillio 2014.12.28. 14:14:24

Külföld :: 2014. december 28. 11:03 Az adókulcsok és a nyugdíjkorhatár emelésével alkalmazkodnak az OECD-országok az elöregedő lakossághoz Reklám A legtöbb OECD-tagországban reformintézkedéseket hoznak azért, hogy a nyugdíjrendszerek jobban alkalmazkodjanak az elöregedő lakossághoz - derül ki a legfejlettebb gazdaságú országokat tömörítő Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) 2014-es nyugdíjkörkép elnevezésű kiadványából.
Forrás: kuruc.info/r/4/137592/

....AZ ELÖREGEDŐ TÁRSADALOMRA VALÓ HIVATKOZÁS CSAK KAMU ! KÖZBEN PEDIG EZERREL NYOMJÁK A MILLIÁRDOKAT A GAZDAGOK FELÉ !!!!!!!

midnight coder 2014.12.28. 15:20:30

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: Van egy egymilliós kisebbségünk - azaz 10 emberből egy - aki nagyrészt képzetlen, és képezhetetlen. Azért nagyrészt, mert van ott nekik is olyan 1-2% aki tökéletesen beilleszkedett és úgy él mint mindenki más. Azaz ez nem faji kérdés, hanem kulturális - 8 elemivel bizony nem fognak felvenni sehová. És nem azért mert cigány vagy, hanem azért mert nagyon-nagyon kevés az olyan melóhely amit 8 elemivel el lehet látni, és sok a jelentkező. Azért ez a helyzet, mert amit a 8 elemis magyar melós el tud látni a minimálbérét, azt ennek a negyedéért megcsinálják Indiában, Vietnamban és a világ más csóróbb helyein. Ezért aztán ilyen melóhelyet senki nem fog Magyarországra hozni.

Amin el lehet filózni, hogy miért a cigány az a csapat szerte Európában akik ennek a leszakadó rétegnek a nagy részét adják. A válasz valószínűleg a kultúrájukban van - nem genetikailag gyengeelméjűek, mert akkor nem lenne a beilleszkedett 1%, hanem zárt közösségben élnek, ahol a közösség normái az irányadók. Ezeket a normákat viszont a környezet határozza meg. Ha azt látják, hogy segélyből meg lehet élni, némi lopással megfűszerezve, akkor ez lesz a norma. Ha azt látják, hogy nincs ingyen ebéd, akkor szépen közösségileg el fognak indulni a munka irányába. És ha egyszer elindulnak, akkor be is fognak illeszkedni.

midnight coder 2014.12.28. 15:26:35

@legeslegujabbkor: Akik a pénzt adják függő helyzetben próbálnak tartani vele. A német adófizető cégnek nem érdeke, hogy a magyar konkurenciát erősítsék, vagy kiépítsék.

Az oroszok szempontjából tökéletes biztonságban értem magam. Nekik mi arra kellünk, hogy legyen aki megveszi az olajukat. A kínaiaktól már jobban van mit tartani, de jobb egy sárkány barátjának lenni mint az ellenségének.

torró 2014.12.28. 16:18:41

@Éhes ló:
Hát ezt nem akarják megérteni! Mindent hajlandóak megmozgatni, hogy vissza kerüljenek valahogy a hatalomba.Teszek ide egy videót, nem tudom mennyire passzol,de majd mindenki eldönti magában, hogy mit mond neki ez a beszéd!
www.youtube.com/watch?v=L3n9YV9Fcqc
Karen HUde üzenete a Magyaroknak.Ő egy közgazdász, és a világbanknál dolgozott.

legeslegujabbkor 2014.12.28. 16:44:46

@midnight coder: Ha a kínaiaktól annyira félünk, hogy inkább barátkozunk velük semmint magunkra haragítjuk őket, akkor ez miért nem érvényes a németekre?
Ha az oroszoktól azért nem félünk, mert a pénzükért csak a mi piacunk kell, miért nem érvényes ez a nyugatra?

bekerült 2014.12.28. 16:53:22

@nicktolvajmentesítő_kovi1970:

"Hacsak a megalkuvó, minden fasságba beletörődő tömegeket nem tekintjük valaminek. Gyakorlatilag ebből a kádári örökségből élnek a pártok a rendszerlopás óta... "

Ugye, hogy adott valamit !
Ez a tömeg azért elég számottevő !
Nekik azért lehet, hogy jobb volt akkor, ha még most is ennyire nem tudnak dönteni !
Majd a csóróság döntésre kényszeríti őket !

bekerült 2014.12.28. 17:23:19

@midnight coder:

Kapisgálsz valamit !

Azért csak halkan szólok, hogy akkor miért dolgozik közmunkán egy diplomás és söpri az utcát ?
De mondhatnám ezt a lakatosra, hegesztőre, stb. is.

Kádár pedig a változásba pusztult bele. A peresztrojka betett az addigi politikának.

midnight coder 2014.12.28. 17:32:22

@bekerült: A hegesztő speciel egy elég keresett meló külföldön (is). Ha ő közmunkás akkor valamit nagyon rosszul csinál (Pl. szétitta az agyát). Az pedig hogy valaki diplomás, manapság nem sokat jelent. Milyen diplomája van ? Esetleg azon is el lehet filózni, hogy az utcaseprős diplomák szerzését annyira kell-e támogatnia állam bácsinak, vagy esetleg inkább olyan irányba kell terelni a népeket hogy olyan diplomát szerezzenek amit másra is jó mint hogy kitörölhesse vele a polgár az alfelét.
Csak amikor a FIDESZ ilyesmit csinál, akkor csúnya diktatorikus módon nyúl bele az oktatási rendszerbe. Pedig nem biztos, hogy az országnak szüksége van Pl. annyi politológusra mint amennyit ma képeznek. És lehet, hogy a legjobb (vagy legfelkapottabb) 20 baromi jól keres, de a többi ezer meg éhenhal.

midnight coder 2014.12.28. 17:39:25

@legeslegujabbkor: A németektől egyre kevésbé kell félni. Az EU fogatlan oroszlán. Anno Jörg Haidert még tökön rúgták mert náci volt, de a szlovák nácik már akadálytalanul teszik amit akarnak. Az ukrán nácikat meg egyenesen támogatják.

Amitől még félni lehet azok nem a németek, hanem az usákok. Ők is döglődnek persze, de még így is a világ vezető katonai hatalma, és bár az iszlamisták látványosan elpicsázták őket, de egy közép-kelet európai kis ország kormányát esetleg még meg tudják fingatni. Orbán már látja ezt.

Kérdés persze, hogy kis hazánkban a demokratikusan választott kormány az erősebb, vagy a CIA ? Amit el lehetett játszani az ukránokkal, azt velünk nem feltétlenül lehet.

Ludovikás Levente 2014.12.28. 18:11:05

"A mérsékelt politikusok élénken szidják Orbánt és ..."

Ezen a ponton már el is bukik az okfejtés. A jelenlegi felállásban Orbán a mérsékelt, centrista hatalmi erő, és az ellene hisztérikusan ágáló libsik a szélsőség

Nevezhetik magukat demokratának, ejrópéernek, haladónak vagy aminek akarják, valójában a legrosszabb bolsevik hagyományokat élesztik újjá - szerencsére nem valami nagy sikkerrel

zila5 2014.12.28. 18:24:42

@FILTOL:
Ennél már csak az viccesebb, hogy azt meg már 100 éve hallgatjuk, hogy a tuggyukkik ássák a magyar nemzet sírját... biztosan mokkáskanállal, ha ilyen rohadt sokáig tart nekik. :)

legeslegujabbkor 2014.12.28. 19:34:46

@midnight coder: Tehát úgy gondolod, hogy a sok puhány, otthonülő, megalkuvó kisembert mégiscsak valaki vagy valami felkelti a fotelből, és ez pont az USA lesz. Vicces vagy.
A kormány balfaszsága tehát mindegy nekünk, de amit Obama mond, az nagyon fontos.

dr kíváncsivagyok 2014.12.28. 19:55:21

@nicktolvajmentesítő_kovi1970:
"Csak szólok, hogy a kádár gyakorlatilag kihalt az ország éléről.
Adni meg nem adott semmit "

Ez konkrétan hazugság !

Adott létbiztonságot és nem luxus , de kényelmes életet !

midnight coder 2014.12.28. 20:49:00

@legeslegujabbkor: Nem. Úgy gondolom, hogy a politika nagyrészt marketing. És ha pár profi marketinges elindít valamit a fészbúkon az megmozgathat pár ezer embert. Ezek voltak a tüntetések. Más kérdés, hogy ez egy kormányváltáshoz idehaza édeskevés. Nem a puhány emberek miatt, hanem mert a kormányváltáshoz alternatíva is kellene amire érdemes leváltani a kormányt. Ilyen pedig a fasorban sincs. Az, hogy a tolvajokat leváltsd egy csapat még nagyobb tolvajra akiknek ráadásul született érzékük van az ország csődbevitelére nincs sok értelme.

Ad Dio 2014.12.28. 21:07:15

Bukjon meg. Ok.

De MIELŐTT megbukik, kérek egy alternatívát. Mert jelenleg egyedül Orbán az, akinek van VALAMI ötlete arról hogy mi legyen.

Kérem.

laci_52 2014.12.28. 23:08:29

@Ad Dio: 100%-ig igazad van! Én sem látom az alternatívát! A 2010 óta működő kormány tűnik először olyannak, amely az ország érdekében próbál működni, minden egyéb hibája mellett.

A sarki kocsmában volt egy törzsvendég, akivel többen fogadtunk arra, hogy '15-ben Orbán nem bukik meg(szerinte igen!). Hogy utána mi jön, azt ő sem tudta megmondani.

Tudományos libsizmus 2014.12.28. 23:12:11

Tessék. Ezen a héten is megbukott Orbán.

ca2 2014.12.28. 23:22:41

azt nem pontosan értem, hogy miért a berlusconi kormány számlájára írjuk az őt követő kabinetek sikertelenségét..?!
nem lehet esetleg inkább, hogy a berlusconi-t váltó "szakértői" kormány valójában nem is szakértői kormány volt, hanem egy bábkormány?!

bekerült 2014.12.29. 08:52:35

@midnight coder:

Igen, ilyesmire szoktak hivatkozni azok, akik mindent meg tudnak magyarázni.
Nem mindenki tud kimenni külföldre, vagy elmenni Győrbe dolgozni és nem is kell ehhez szétinni az agyát.
Egyszerűen osztani és szorozni kell tudni, hogy kiderüljön, hogy vállalható e a távoli munka.

Régen ez vállalható volt és ezért mentek a fekete vonatok, volt munkásszállás és annyi jövedelem, hogy jusson a családnak is.

Ma, a munkának nincs meg a becsülete !

Az oktatásba azért kell befektetni, mert az termeli ki a jólképzett munkaerőt. Ha a jólképzett munkaerő nem képes elhelyezkedni, az azt jelenti, hogy a munkaerőpiacon erős kínálati oldal alakult ki a munkavállalók szempontjából.
Ismerek olyan rendőrtisztit végzett diplomást, aki már hónapok óta nem kapott kinevezést és eszi a munkanélküliek kenyerét, hadnagyi rangban.

A képzésekkor általában több munkaerőt képeznek ki, hogy legyen miből válogatni.
Ez azt is jelenti, hogy mindig lesznek munka nélkül.

A képzések időigényesek.
Lehetetlen belőni, hogy mire lesz szükség 4-5 év múlva !
Még egy félévig se látunk előre !
Egy jólképzett lakatost is 3 évig képeznek ki és még kell egy gyakorlati idő, hogy jó szakember váljék belőle, aki felelősséggel el tudja végezni a munkáját.
A képzés idejének lerövidítése a szakmai munka rovására megy.

Ettől függetlenül a képzett munkaerőre szükség van, kiművelt emberfőkre még inkább.
Sokan ezt nem így látják, mint pl. te is, az egyház is, meg a jobboldal is.
Nekik alattvalókra van szükség és betanított munkásokra.
Csak ott jön ki a bibi, hogy amikor a gazdaságnak szüksége lenne a jólképzett munkaerőre, akkor nem találnak és nem is tudnak kiképezni senkit, mert még az alaptudás sincs meg hozzá.

A gazdaság működése határozza meg ugyanis a munkanélküliek számát.
A jólképzett munkaerőt könnyebb átképezni más területre.
Ezért is érdemes magas szinten tartani a képzést, hogy szükség esetén legyen lehetőség a bővülésre.

Az egyéni óhajok és vágyak is befolyásolják a képzést.
Azt, hogy tud e hasznosulni, amire kiképeztük magunkat, az csak a képzés után derül ki.
Ha van lehetőség az átképzésre és a gazdaság jól működik, akkor a gond megoldódik.

Jelenleg a gazdaság alig működik, nincsenek beruházások és a munkaerő kereslet se kielégítő, főleg helyi szinten.
Futballstadionokkal nem fogjuk megoldani a munkaerő foglalkoztatását, legfeljebb azon kevesekét, akik ebből élnek és ráadásul viszi is a pénzt.
A munkaerő lekötésére, beruházásokra lenne szükség, ahol gazdaságos termelés folyik.
Ezzel illene foglalkozni, de nyomokban se leljük fel.

Jelenleg mesterségesen szorítják le a munkanélküliek számát, hogy a statisztika jól mutasson.

Patyomkin gazdaságot látunk és : Magyarország Jobban teljesít !

bekerült 2014.12.29. 09:06:30

@Ad Dio:

És mi az az ötlet, amit Orbán követ?

Amit követ, arról mit tudtál a megválasztásakor ?

Könnyű belemagyarázni dolgokat a megtörtént eseményekbe.
Orbánnak ez jött ki és ezt tünteti fel a saját alternatívájaként !
Annyi alternatívája volt, hogy "Folytatjuk" !

Az, hogy ez nem működőképes az már látszik !

Mégis ennek tapsoltok és ezt választjátok !
Jó ez így ?
Hova érhetünk el ?

Egy rossz iránytól eltérni nem csak szükséges, hanem egy kötelező ALTERNATÍVA !

Egyébként jön a bukfenc !

Hogy hova és milyen irányban kell elmozdulni, az látszik a környezetünkben sikeresebben működők köréből.
Lassan mindenki lehagy bennünket, pedig mi voltunk valamikor az elsők.

Most is azok vagyunk a szánkkal és dicsekedve tudatjuk a világgal, hogy "Magyarország Jobban teljesít !"

Közben meg kilóg a gatyából a seggünk és csak a más pénze tart éltben bennünket !
Azt is szétlopják és nem vagyunk képesek helyesen felhasználni !

Tapsoljatok még egy kicsit, hátha észre tértek !

torró 2014.12.29. 11:40:27

Na és miért lóg ki a segged a nadrágból? Mennyi volt az állam adósságunk, amikor 2002-n a Medgyesiék átvették a bársonyszéket, és mennyi volt 8 évre rá? Azt nyögöd baszod. És közben az IMF adósságot visszafizettük. A hiány mutatónk a második legjobb EU-s szinten.Hogy vannak bajok? Igen! és még lesznek is egy darabig! Hogy átalakították az alkotmányt? Igen, mert már régen át kellett volna. És most nehogy a demokráciával meg egyéb hadovával gyere nekem, meg diktatúrával! Mert ha diktatúra lenne, itt egyesek már rég kóterban lennének.Meg gyermek éhezés. Na ez a másik jó duma. Ettől megyek a falnak. Mert éhesen indul el sok gyerek az iskolába. Hát ki a felelős ezért? Orbán nem megy oda minden családhoz reggel és eteti meg a gyerkőcöt.Az a sok hülye szülő, aki ezt lusta mint a dög.Tudod? A Rákosi korszakban mi volt basszátok meg, Tudjátok? szerencsére nem! De soha nem indultam el úgy hogy legalább egy szelet zsíros kenyeret ne kaptunk volna. Nem kéne elvedelni, meg cigizni a lóvét, és akkor lehetne a gyerekre figyelni!

Ad Dio 2015.01.01. 17:05:00

@bekerült:

Orbánnak sajnos vagy sem, igenis VAN egy koncepciója. Épp ezért tud időről időre olyan megoldókulcsokat adni a létező érzelmekhez, ami sokakhoz elér.

Nem feltétlen kell azt gondolni, hogy ez a megoldás helyes, pláne nem azt, hogy ez az egyetlen helyes megoldás. De kár megpróbálni elvitatni azt amit nem lehet.

Én a magam részéről ezért vagyok óvatos. Nem bánom ha nem az orbáni úton megyünk, de látni szeretném az alternatívát amit követni fogunk ha összejön az orbántakaroggy. És egyelőre nem látom. Sem a megoldókulcsot, sem azt az embert aki majd véghezviszi. GyF az egyetlen aki komolyabb mozgolódást mutat, de ő számomra elfogadhatatlan úgy ahogy van. És ezzel nem vagyok egyedül.

Ráadásul a helyzet ma nagyon kényes. Orbánnak a magyar ellenzék nem tudott önerőből ellenfelet magából kitermelni. A piac be is árazta középhosszan az ellenzéket. Erősen bóvliba. Jelenleg amerikai pénzen épül újra az ellenzék. Ez nem azért baj, mert idegen, meg beavatkozás, meg bla-bla. Ez engem hidegen hagy. A baj az, hogy az USA-t két dolog fogja érdekelni az "új" politikai hatalommal kapcsoltban: feltétlen lojalitást vár majd el (ami egyben szakítás minden téren Oroszországgal - ez utóbbi lépés minden egyes magyar embernek nagyon sok pénzébe fog kerülni a amgekezdett projektek miatt), másfelől pedig rövid távon szeretné majd viszontlátni a magyar politikába befektetett pénzét. Ez megint csak nem lesz sétagalopp.

Ezért vagyok NAGYON szkeptikus.

bekerült 2015.01.02. 09:00:11

@Ad Dio:

Hát !

Szkeptikus, az én is vagyok !

Tény és való, hogy Orbánnak van koncepciója.
Legalábbis halad egy úton, amelyet a rögtönzések miatt, nevezhetnénk rugalmas autokráciának, ahol a rugalmasság a tévedések és a vágyak között található.

Emlékezz, hogy, hogy indult az egész, amikor Barrosó nem egyezett bele az adósság növelésébe.
Az erre adott szükségválaszból alakult ki a mai KONCEPCIÓ.
Csak egy volt biztos, hogy minden áron bebetonozni tudja a saját hatalmát, ha már sikerült a húsosfazékhoz jutni !
Minden ebből következett és ezt nevezhetjük akár KONCEPCIÓNAK is, csak nem az ORSZÁG koncepciójának, mert arra magasról tesznek !

Tehát akkor helyesbítek és azt mondom, hogy az ORSZÁG számára nincs megfelelő koncepciója Orbánéknak !

Az események láncolatát nevezik el utólag koncepciónak, úgy, hogy úgy tűnjön, mintha így is akarták volna. ahol pedig nem jön össze a dolog, ott pedig megszépítik a félre sikerült eredményeket.
Magyarország Jobban teljesít, jelszóval.

Az a helyzet, hogy alternatívát lehet gyártani, de olyat ami mindenkinek tetszik, azt nem fogsz találni.

Amit most látunk, az azért is kétségbe ejtő, mert az ezt korrigálni képes alternatíva is igen fájdalmas fog lenni, hiszen elkótyavetyélik az eddig összegyűjtött tartalékainkat.

Ha belegondolsz, akkor látod, hogy a FIDESZ ezerrel dolgozik azon, hogy ne is lehessen más alternatíva mint az övé, vagy csak olyan áldozatok árán, amellyel szemben ők kacagva tudnak más, a tömegek számára kedvezőbb alternatívát felmutatni, kerül, amibe kerül.
Lásd a rezsicsökkentést.

Ráadásul a baloldal kezéből is kiütik a fegyvert, mert ellopják és egyúttal ki is üresítik a baloldali értékeket is.
A FIDESZ bizonyítja be a baloldaliaknak, hogy mennyire álságosak voltak a korábbi baloldali elképzelések.
A Burzsoázia, az oligarchák, a tőke, tőkések elleni küzdelem a baloldal egyik fegyvere volt és most látszik igazán, hogy ez hova vezet.

A nyomorhoz, mint amikor az aranytojást tojó tyúkot levágjuk.

Nincs más alternatívánk, mint az összefogás és a kiegyezés a társadalmi szereplők között.
Együtt muszáj működni mindnyájunk érdekében a tőkéseknek, a munkavállalóknak és az élet minden szereplőjének is, nem kihasználva az adott előnyeiket és visszaélni vele.
Ez az alternatíva létezik, csak nem tetszik sokaknak, mert egy olyan személy hirdeti és akarja megvalósítani, akit gyűlölt személlyé alakítottak szándékosan ez miatt.

Igen Gyurcsányról van szó, aki a gyakorlatban létrehozott egy olyan pártot, ahol a jobb és baloldali emberek össze tudnak fogni és tudnak közösen tenni a jövőnkért !

Előbb utóbb neki lesz igaza, csak addig még sokat fogunk szenvedni, amíg az egyeseket rá tudjuk kényszeríteni az összefogásra, mert maguktól aztán ezt nem teszik meg.

Még az ilyen normális gondolkozású ember is mint te, az sem látja, hogy mi folyik és miért KELL, hogy Gyurcsány legyen a gyűlölt személy.
Azért, mert szembe mert fordulni a mutyizó, maffiázó elittel !
Jobb és baloldali elittel egyformán !
Ezért támadják jobbról is és balról is.

Olyan ellenfelet nem tudnak azonban állítani vele szemben, amely le tudná győzni, de gyűlölté és nem elfogadottá. azért még tudják tenni.
Mert ez nem olyan nehéz, elég, ha naponta üvölti a rádió, a TV, ismételgetve és felnagyítva, elferdítve a vélt hibáit !

Az is elég faramuci, hogy az egyik nagyhatalmat látjátok a "nép" ellenségének, amely ármánykodik, de nem is olyan rég még a másik volt a patás ördög.

Miért is ?
Mert Orbán így véli !
Gondolod, hogy az Oroszok nem megtesznek MINDENT, hogy pénzzel és egyéb eszközökkel magukhoz csábítsák az ellentáborból egyeseket ?

Ki tudja mi folyik itt valójában ?

Az ilyen pálfordulások azonban, amit Orbánék csinálnak a Vonával, azért elég árulkodók !

Nekünk pénzbe kerül az is, hogy, ha kimaradunk az EU-ból, nem is kevésbe.
Az ilyen gazdasági cikk, cakkok nem szoktak jól elsülni és igen sokba kerülnek.
A másik tábor bosszújáról ne is beszéljünk !
Az árulókat nem szokták megbecsülni és csak idő kérdése, hogy ne a leprások között találjuk magunkat.

Egyedül maradni mi nem tudunk, mert kicsik és gyöngék vagyunk. Illetve lehet és akkor irány Albánia !
Ezt szenvednénk meg igazán !
Nem Orbán és Vona, hanem mi !

Nincs ingyen ebéd !
Mindennek ára van.
A Kelettel már volt egy szövetségünk, az se volt jó.
Kézzel lábbal akartunk szabadulni tőle.
Most a nyugat se jó és ismét a kelettel próbálkoznánk !
Ennek jó vége nem lesz !
Le fognak írni bennünket és a két szék közül a földre fogunk esni !

Ezért vagyok szkeptikus !

Ad Dio 2015.01.02. 09:16:49

@bekerült:

Tudod, pont ezt az - elnézést a durva szóért - bullshitet hallgattam 2002-2010 közt jobbról. Akkor sem értettem egyet a dolgok ilyen oldalhívő sarkításával, most is nyammogva fogadom.

Francokat. Orbánnak VAN egy koncepciója, ahogy azt gondolom Gyurcsánynak is volt. Gyurcsány azonban messze nem volt elég jó politikus, hogy a programja mögé támogatást is szerezzen. Az az ember egy lúzer. Szörnyű lenne ha nem tudna a baloldal nála jobbat felmutatni.

Visszatérve Orbán koncepciójára, abban egyetértünk hogy "kissé" darabos az ötlet. Durva és eléggé döcögős. Ráadásul az utóbbi időben mintha nem venne tudomást a valóságról (úgy mint erőviszonyok, nagypolitika stb), ez pedig a bukás előszobája.

A keleti nyitás magában jó ötlet volna. Csak "pici" rosszkor vagyunk a rossz helyen. És Orbán elpozicionálta magát. Lehet történelmi lehetőséget hagytunk ki mint a kelet és a nyugat hídja.

Mindenesetre várom a folytatást. És mindennél jobban várok egy olyan figurát, aki képes kivenni Magyarországot ebből az egyre erősödő kilengésből. Csakhogy ez a figura nem Gyurcsány. Gyurcsány egy politikai zombi. A jelenléte csak hátráltat bárminemű fejlődést.

bekerült 2015.01.02. 09:21:41

@torró:
Röhej amivel dicsekedni próbálsz !

Az államadósság kérdése körül nincs vita !
Az szépen és stabilan gyarapodik évről évre !

Igen, tud felmutatni Orbán dolgokat, csak nem mindegy milyen áron !
Az IMF-et kifizette drága, a piacról felvett hitelből és amit ellopott az emberektől.
Amit az előző kormányok felvettek hitelt, abból finanszírozta a MOL pakettet és most a devizahiteleket is ebből rendezi.

A világválságról pedig olyan nagyszerűen el tudtok feledkezni és ennek hatásait természetesen az előző kormányokra szükséges kenni, hogy Orbán apuci hófehér maradjon !

Az, hogy trükközve úgy alakítja az adósság rátát, ahogy akarja, az mellékes, miközben a piacról felvett hitelekkel tömi be a lyukakat.
Az EU nélkül nem épülne itt semmi !

Attól, hogy nem vagy kóterban, még lehetsz karanténban.
Nem boldogulnak itt csak a csókosok, a többiek mehetnek a fasorba !

Igen az éhezők is !
Igaz, ezt csak akkor tudnád meg igazán, ha te magad is odakerülnél, de ez nálad nem történhet meg, amíg ilyen nagy a nyelved !

Bizony, emlékszem én is a zsíros kenyér időszakára, csak hát azért van egy kis különbség a két időszak között.
Akkor mindenki szenvedett tőle, de ma ez nem mondható el.
Teccik tudni ?
Vannak egyenlőek és egyenlőbbek !

Igen, vannak vedelők és dohányosok is, voltak régen is.
Nem is róluk van szó, hanem az egyre több lecsúszó rendes emberekről, akiknek egyszerűen nem jut semmire !
Ökör ember !
Azt hiszed mindenki dőzsöl mint te ?
Hol élsz te ?

Elmész te a sunyiba !

bekerült 2015.01.02. 12:36:57

@Ad Dio:

A te gondolatod is oldalhívő, csak nem veszed észre magadon !

Pontosan ez a legnagyobb bajunk, ilyen erős hatása van az évek óta folyó szembenállásnak és ellenség gyártásnak.
Persze nyammogva fogadok én is sok mindent, de ha el akarunk érni valamit, akkor muszáj elfogadnunk bizonyos dolgokat, legalább minimális szinten.

Pl. azt, hogy Gyurcsány nem zombi !
Aki képes egy pártot létrehozni és bekerülni a parlamentbe, arról kicsit erős lenne a zombi jelzőt használni. Pedig elég erős volt az ellenszele.

Orbánnak a koncepcióját ismertük már elég régen, mert Mikola elárulta. Egyszer kell nyerni, de nagyon és 20 évig ki se tudnak rúgni a hatalomból.
El kell ismerni, hogy ezért aztán mindent ennek rendeltek alá !

Talán az lenne a helyes, ha legalább azt elismernéd, hogy főleg a saját érdekükben tevékenykednek.

Ami Gyurcsányt illeti, igazad van, lúzernek volt kijelölve az biztos, csak nem jött össze teljes egészben. Mára már kiheverte, mert semmi se tart örökké !
Egy biztos, hogy nem Gyurcsány fogja megoldani a baloldal gondját az biztos. Nincs is ilyen szándéka.
Neki elég lenne, ha sikerülne egy élhető demokratikus országot teremteni, jobb és baloldaliakkal összefogva.
Nem értem, hogy miért kellene neki vezetőnek lenni a baloldalon. Elég, ha csak a pártjában az.
Nincs szándékában és nem is ábrándozik olyasmiről, hogy ő fogja megváltani a baloldalt.
Volt már a csúcson és tanult belőle, bár a többiek tanulnának annyit.

Az, hogy a baloldalon még így se találni nála jobbat, az tényleg a baloldal gyengeségét jelzi.
Nem is könnyű, mint ahogy már írtam is és nem is lesz egy egyszerű feladat.

Tudod nem is olyan nagy baj ez szerintem.
Ahhoz, hogy a baloldal megerősödjön, ahhoz az is kell, hogy a többiről is kiderüljön sok minden.
Pl. az amiről most Orbánék esetében hallunk.
Vizet prédikáltak és prédikálnak, miközben bort isznak.
Bizony a hatalom már csak ilyen, főleg, ha olyan az a KONCEPCIÓ, amelyet kidolgoztak a hatalomra kerülésük esetére.

Saját tőkésosztályt szándékoznak létrehozni és mindenki másnak coki, legfeljebb alattvalók lehetnek.
Volt már ilyen és megbuktak.
Ez nem egy működő modell már, hiába próbálkozunk vele.
Az együttműködésnek nincs alternatívája, de ez nem pászol Orbán háborús felfogásához, Ő csak diktálni tud és szeret. A "darabossága" egyenesen felháborító ! Ő ugyan nem zombi, de annál rosszabb nekünk. Belőlünk csinál zombit, meg mindenkiből, aki nem ért vele egyet.

Röhögnöm kell a "keleti nyitás" koncepciója miatt !

Nem kellett volna ott hagyni a keleti piacokat !
Tudod, a "TOVARiS KONYEC ", aminek az élharcosa éppen Orbán volt.
Meg volt a szakembergárda és minden hozzá, hogy nyerjünk ebből és kihasználjuk a helyzetünket.
Nem kellett és nem használták ki.
Még azt is lehazaárulózták, akik erre figyelmeztették őket, vagy megpróbáltak valamit lépni is ilyen irányban !

Most hirtelen megvilágosodtak és ma már azok a hazaárulók, akik a nyugati orientációt favorizálják.
Ez is egy koncepció, csak úgy váltogatják, mint mások az ingüket.
A vége az lesz, hogy sehol nem gondolnak bennünket komoly partnernek és csak kihasználnak bennünket.
Rozzant híd még lehetünk legfeljebb, csak senki nem akar majd rajtunk keresztül üzletelni.
Páriák leszünk, az árulók, akik két fillérért a lovat is, meg a "baltás gyilkost" is készek meghágni.

Hát a folytatás az fog jönni, akár akarjuk, akár nem.
De én, a helyedben nem várnék vezérre, mert egyrészt nem látszik ilyen se közel, se távol, másrészt a vezérkultusz leáldozott és kudarcra van ítélve.
Gyurcsánynak se jutna az eszébe soha, ha nem riogatnák vele még a gyerekeket is, a jobboldalon és a baloldalon egyaránt !

Gondolj bele.
Kit nem kezdenének itt ki seperc alatt, ha valaki megjelenne ilyen szándékkal ?
Amíg a FIDESZ jelen van, nem érdemes erre várni, mert ők Orbánon kívül mást nem fogadnak el.

Nehéz lesz ebből kikeveredni.
Na, ezért nem látsz koncepciót az ellenzéktől.

Ad Dio 2015.01.02. 13:32:26

@bekerült:

Mindenki úgy vélekedik ahogy csak akar. Én nem vagyok oldalhívő. Van egy értékrendem és keresem a hozzá legjobban illeszkedő (attól legkevésbé eltérő) politikát.

GyF a szememben egy zombi. Egy élőhalott. Vele nem előre mennénk, hanem maximum egy helyben toporognánk. Ami itt 2006-2010 közt történt az egy szinte példa nélküli bénázásnál nem volt több. Illetve csak kicsit volt több. Azt a "kicsit" a 2006-os zavargásokkal szembeni "fellépés" jelentette. GyF OV baloldali tükörképe, csak tehetségtelenebb kiadásban. Ha ebből a kettőből kell választani, én még mindig OV-t választom. Sajnálom. Kérek vállalható alternatívát. Ma GyF továbbra is csak arra jó, hogy elvegye a levegőt valami értelmes elől a baloldalon.

bekerült 2015.01.02. 17:26:52

@Ad Dio:

Azt állítod, hogy nem vagy oldal hívő, de azért alaposan lehúzod a keresztet az egyik oldalról.
Nagyon balanszírozik a te oldalfüggetlenséged !

Az rendben van, hogy keresed a hozzád legjobban illeszkedő pártot.
Az érzelmeket azt a keresgélésnél el kellene hagyni és úgy próbálni megítélni. Persze ettől az értékrended nem változik, de a megítélésed tárgyilagosabb lesz.
Nem akarlak befolyásolni és isten ments, hogy ebben a kérdésben rád erőszakoljak valamit és nem vagyok térítő sem.
Magam is így voltam egy jó darabig, amíg alaposabban meg nem ismertem a helyzetet. Ekkor kötöttem ki a DK-nál, mert az együttműködés stratégiáját fel tudom vállalni.

Vannak politikusok, benne, akiknek a személye garancia a számomra, hogy ez a politika tisztességes is legyen.

Nem tudom és nem is nagyon akarom az értékvilágodat befolyásolni, pláne megsérteni.

Azt azonban szögezzük le, hogy a szemeddel gond van és nem is javul a látásod.
Talán egy szemüveg jó lenne, hátha segítene.

Minden esetre, ha neked az áporodott szagú Horthy korszak és az azzal járó politika az elfogadható, amit Orbánék gyakorolnak. akkor azzal bizony lehet, hogy előre mennél, de mivel visszafelé nézel, a hátsórészeddel tennéd ezt.
Ezt a fajta előremenetelést hívják hátramenetnek.

Írtam már, hogy az autokrácia és a felülről irányított társadalmi rendszerek már a múlté.
Nem is fog előjönni és csak néhány Azerbajdzsán szerű országban marad meg mutatóban.

Nekem feláll a szőr a hátamon, ha erre gondolok és semmi kedvem egy ilyen országban élni.

A GYF által követett irányt nem kötelező választani, míg az Orbánét már igen, ha élni akarsz valahogy.

Amit te bénázásnak vélsz, az igen kemény küzdelem volt a belső és a külső, a jobboldali és a baloldali erők ellen.
Gyf-et baleknak szánták és majdnem sikerült is nekik ezt megvalósítani. A sikertelenségért igen sokan dolgoztak, ezen a téren összefogva egymással.
Jól tudták, hogy, ha sikeres lesz GYF., akkor nekik lőttek.
Egy fiatal, még a "nagypolitikában" kicsit járatlan ember, könnyen kerülhet ilyen helyzetbe.

Hibázott is, persze, ki nem követ el hibákat ?
Az általad vélt bénázgatást viszont csak kis részben lehet a számlájára írni.
Igen, még a 2006-os eseményeket sem és a rendőri fellépéseket sem.
Nézd meg a mostani tüntetéseket és hasonlítsd össze azokkal, akik körbe hugyozták a Kossuth teret, Orbán felhívására !

Márt írtam, hogy Gyurcsány nem akar vezér lenni, elég a saját pártja irányítása neki.
Nem fog és nem is akar néptribun lenni, megelégszik azzal, ha vége lesz ennek az örökös, késhegyre menő háborúskodásnak.
Így ugyanis nem lehet országot építeni és élni.

Én nem keresek alternatívát, mert pontosan tudom, hogy ebben a kérdésben rajtunk mindnyájunkon műlik minden.
Nekem nem kell vezér !
Én nem akarok birka módjára bólogatni és utána menni.

Az ilyen levegőre nincs szükségem.

Az a vezér pedig akitől elveszik a levegőt, az már nem is való vezetésre.

Jelentkezzen az, aki jobb Gyurcsánytól és tegye a dolgát, segítjük, még Gyurcsány is, ha igényli.

Sajnos én is úgy látom, hogy erre bizony még várhatunk.
Ettől még Orbánnak el kell menni, pontosan azért, hogy ne tudja megfojtani az ilyen embereket még idő előtt.

Ad Dio 2015.01.03. 13:06:43

@bekerült:

Elsőnek fogadj el egy másképp gondolkodótól egy jobbító jellegű kritikát. Nem nagyon érdemes hosszú hsz-okat írni, mert az embereknek nincs ideje/kedve ennyi szöveget elolvasni. Zömében nem is fogják. Én megettem mert igyekszem ezzel is kifejezni a tiszteletemet, de határeset volt :-). Igyekezz a mondanivalódat tömöríteni, vagy ha végképp nem megy, szabdald szét több hsz-ra.

Elnézést a kéretlen tanácsért....

Ad Dio 2015.01.03. 13:20:01

@bekerült:

Elmondom Neked, hogy mi az én bajom GyF-el. Nem az Öszödi beszéd. Az csak szimbolizálja a problémát.

GyF egy tehetségtelen politikus. A hatalomvágya az egyetlen olyan vonása, amiben hasonlít igazi politikusokra. Sem tehetsége, sem politikai értelemben vett ritmusérzéke nincs. Azt mondod ehelyett neki vannak tervei? Nos akkor melyik GyF az igazi: az ultraliberális (egészségügyi reform, egészségbiztosítás, magánnyugdíj), a szélsőbalbalos (2010 után szinte bármi), vagy esetleg a mérsékelt nemzeti konzervatív (tavalyi beszéde Nagy Imre házánál), a szimpla populista (szegény anyukája gázzal fűt a panelban, 4 millió román munkavállaló => elárulom, nálam ezzel húzta ki a gyufát igazán) esetleg a despota (2006 után kitüntetem a hatalmamat törvénytelen eszközökkel is megvédő főrendőrt)? GyF nem képvisel mást, mint a hatalom akarását. Ezzel magában nincs is baj, mert ettől mennek politikusnak az emberek ;-), csak neki nincs tehetsége a hatalmat megszerezni és megtartani, hogy végre elkezdhessen dolgozni. Így viszont nem más mint egy lúzer. Egy bénakacsagyáros.

Nos... erre az emberre én akkor se fogok szavazni, ha pisztolyt tartanak a fejemhez. És ezzel vagyunk így egy páran :-).

Amíg ő a legjobb ember a baloldalon, a Fidesznek nincs mitől tartani. Ééééééés ez nem jó. Ezt a liberális konzervatív mondja.

bekerült 2015.01.03. 17:37:14

Nos, rövid leszek, ahogy kérted.

Te magad mondtad, hogy a baloldalon ő a legjobb, sőt, az előző hozzászólásodban pedig kifejtetted azt, hogy Orbán miért rossz, de tehetséges és inkább ő legyen.

Az, hogy nem tudsz rajta "elmenni", annak az oka a eleve benned lévő unszimpátia.
Amit felsorolsz, az jórészt egy párt elnökségének a döntésén múlott benne GYF-el is, és ő ezt képviselte, mert ez volt a feladata. Nem is tehetett volna mást
A 2006-os eseményeket meg hagyjuk, mert nekem ez egészen másként jött le, hogy szakadt volna le a derekuk a csürhéknek !

Ezerrel magyaráztam, hogy egyáltalán nem törekszik vezető szerepre és a hatalomra, mint olyanra, amit Orbán is képvisel. Arra igen, hogy a pártja eredményes legyen és számolni kelljen vele.
Szó szerint úgy mondta, hogy kb. 10-18 %-os pártot szeretne létre hozni, ezt képviseli !
Hol van ebben a hatalom megszerzésének az akarása ?

Sokra mész az Orbán tehetségével !
Nyalhatják a seggit !

Nem kell rá szavaznotok !
Nem kéri tőletek senki, hogy olyat tegyetek amit nem szeretnétek, mellesleg max. képviselőjelöltként szavazhatnátok rá.
Ettől még demokráciában gondolkozhattok és arra szavazhattok, van több demokráciát felvállaló párt és várható még, hogy lesz is.

A FIDESZNEK saját magától kell tartania, de nagyon, mert már lábon lőtte saját magát. Sajnos mi meg szívunk, mint a torkos borz.

Apropó, hol van egy liberális konzervatív párt amelyre többekkel együtt szavazhatnátok, ha már olyan sokan vagytok.

Nagyon örülni tudnánk neki, mert akkor viszont, lenne a FIDESZNEK mitől tartani. !

Ad Dio 2015.01.03. 19:12:17

@bekerült:

"Az, hogy nem tudsz rajta "elmenni", annak az oka a eleve benned lévő unszimpátia."

Amikor színre lépett, kifejezetten szimpatizáltam vele. Reméltem, hogy végre egy intelligens, européer figura kerül a baloldal élére. Később sajnos kiderült, hogy ennél nagyobbat nem tévedhettem. Egyébként Bajnaiban is bíztam - ismét csalódtam.

"Amit felsorolsz, az jórészt egy párt elnökségének a döntésén múlott benne GYF-el is, és ő ezt képviselte, mert ez volt a feladata."

Ezt Te el is hiszed? Komolyan fejlett párthittel állunk szemben ez esetben :-/. Baromság. Ezek jobbára GyF saját ötletei voltak. Egy része hakni, rögtönzés volt. Egy valamire való kampánystratéga csak a fejét fogta volna...

"Nem is tehetett volna mást"

:-)))) nemár...

"A 2006-os eseményeket meg hagyjuk, mert nekem ez egészen másként jött le, hogy szakadt volna le a derekuk a csürhéknek !"

Arról lehet és kell is vitatkozni, hogy azokat az eseményeket ki és hogyan hozta létre. Azon azonban semmi értelme vitatkozni, hogy a rendőrség jogszabályokba ütköző módon, szakmaiatlanul és aránytalan erőszakot alkalmazva lépett fel. Azóta erről bírósági végzés is van. Ha egy politikus így védeti meg magát és a hatalmát, majd ahelyett hogy a kezét tördelve elnézésért könyörögne, kitünteti az elkövetőket, azt minek kell nevezni? :-/

100 szónak is egy a vége. Én GyF-et tökéletesen alkalmatlannak találom. Nem másért azért, mert tehetségtelen. Én nem hiszek a politikai erkölcsben, csak a tudásban. Az nem érdekel, hogy hazudott reggel délben este (úgy kell annak aki hitt egy politikusban - ha mozog a szája, akkor hazudik ui). A bajom az vele, hogy egy tehetségtelen lúzer. Kérek másik frontembert, vagy sem én sem a magyarok nem balhívő része nem fog a baloldalra szavazni SOHA. Akkor sem, ha Orbán piramist építtet Felcsúton.

bekerült 2015.01.04. 10:21:13

@Ad Dio:
Szögezzük le , ha ennyi emberben tévedsz, akkor veled is lehet baj és az elvárásaiddal.

Az egyik ilyen elvárás, hogy a "vezérnek" mindent meg kell tudni oldani !
Csakhogy ez egy demokráciában nem így működik !

Ha egy vezető betartja a demokrácia szabályait, akkor bizony lúzernek is láthat, pláne olyanok szemében, akik azt se tudják, hogy mi a demokrácia !

Egy demokráciában nem a vezető hozza meg a döntést, az mindig egy kisebb közösség álláspontját tükrözi és konszenzus eredménye.
Egy miniszterelnök meg nem beszélhet össze vissza, hanem kötelező neki a grémium elvárásainak megfelelni és annak megfelelő érdekek szerint megnyilvánulni, még akkor is, ha személy szerint nem ért ezzel egyet.

Még a beszédeit is megírják sok esetben !

Ezt hidd el, hogy így van, mert tudom, volt részem a közelükben lenni !
A vezetés egy demokráciában nem egyszemélyi, de a következmények sem azok !

Orbán felelőssége tehát így is értelmezhető.

Ti pedig egy messiásban gondolkodtok, aki mindent megold helyettetek.
Nem fog menni.
Pontosan ezért nem is vágyik Gyurcsány a vezetésre,
Mert ti nem egy demokratát képzeltek el oda !
Másnak meg nem is akar megfelelni.

A 2006-os eseményekkel kapcsolatban, ami Gyurcsánynak felróható, hogy a sok egyéb gondja mellett, nem fordított eleget a háttérben zajló eseményekre és megbízott a körülötte állókban.

Nem ő fogta a gumi botot, nem ő alkalmazta rosszul a törvényeket, stb.
Mint utólag kiderült, nem volt véletlen szinte semmi.
Elég árulkodó a Gergényi- Pintér barátságról beszélni.
Itt is tetten érhető a JOBB és a BAL összefogása a megbuktatására.
Sokan megölték volna egy kanál vízben és ez hat még ma is !

Mert száz sónak is egy a vége, bizony, hogy képtelenek vagytok hinni a tényeknek és inkább maradtok az Orbán által megmutatott úton és nyomjátok a mantráját még mindig.
A gyűlölet dühöng bennetek és ezt nem is akarjátok megváltoztatni.

Hol van bennetek meg az a liberális demokrata, aki kész a párbeszédre és megértést, toleranciát tud mutatni.

Na ez belőled, belőletek hiányzik és képtelenek vagytok megújulni, és a tények előtt fejet hajtani.
Orbán aljasságait is inkább elviselitek, pedig ha más nem is, ez már kinyithatná a szemeteket, hogy mit kavartak ezek, hogy ide jussunk !

Ha Orbán KELL nektek, akkor az legyen a tiétek !
Toljátok a szekerét továbbra is !

Nem kell senkire szavazni, mert olyat amilyet ti elvártok, olyat soha nem is fog elfogadni egy demokratikus közösség.

Tanulni kell még a demokráciát ahhoz, hogy itt nálunk normális életet lehessen kialakítani.
Nem vagyunk alkalmasak még arra, hogy megértsük egymást és ezt mind Orbánnak köszönhetjük, mert belénk plántálta és felerősítette a gyűlöletet egymás iránt !

Ad Dio 2015.01.04. 14:31:06

@bekerült:

Ez is hosszúra sikerült. Sajna így vasárnap dálután nem tudom magam megerőszakolni. Ezt most nem olvasom végig.

Szori :-(.

A Gyurcsányod egy tehetségtelen figura. Tőlem soha nem fog szavazatot kapni. Ahogy az elmúlt években, jelenleg is ő a baloldal esélyeit csak rontja. De Te csak higgy benne ha akarsz. Legyen ő a te szent vezéred.Én megvagyok ilyen nélkül.

Ad Dio 2015.01.04. 15:37:38

@bekerült:

Leért a kávé, úgyhogy mégis végigolvastam...

Szóval ha jól értem, akkor minden rosszul értek :-).

Valójában GyF nem akar és sosem akart vezető lenni. Ő csak egy áldozat. Szegényt csak azért puccsolta meg Medgyessyt, mert meg akarta menteni Magyarországot. Úgy is mondhatjuk, hogy hősként átvette a kormányzás terhét. Ezután szegényt rákényszerítették hogy kiálljon egy sereg keményvonalas liberális ötletért, majd abszolút akarata ellenére (pisztolyt fogva a fejéhez), rábírták, hogy kicsit kampányoljon a külföldi magyarok ellen is. Ez persze nagyon nehezére esett egy ilyen nagy formátumú embernek. De itt a gonosz sötét háttérerők nem álltak meg: szegényt kényszerítették, hogy szétosszon egy kis pénzt a nem létezőből (hitel), majd gonosz módon meghamisították a költségvetés számai - mit tesz Isten épp a választás évében - és rákényszerítették ezt a szegény embert, hogy a meghamisított számokat elő is adja ország-világ előtt. Ilyen módon választást nyerve gonoszul írtak neki egy beszédet, majd azt Öszödön felolvastatták vele. Ezzel valójában politikai sírba lökték. És szegény alázatosan végre is hajtott mindent. De a gonoszok itt nem álltak meg: lefizették Magyarország 60-70%-át, hogy háborodjon fel mindezen, majd vásároltak 2-3000 buszt,, hogy legyen mivel embereket szállítani a megrendezett tüntetésekre. Ezeket a tüntiket direkte vérbe fojtották, csak hogy ráhúzzák a vizes lepedőt. Pedig ez a drága ember már régen lemondott volna. De nem! Nem engedték neki! Ez volt az igazi gonoszság netovábbja. Azzal fenyegették meg, hogy vagy végrehajtja az akaratukat, vagy szőnyegbe csavarva viszik el a gyermekeit, majd a mókusok elé vetik őket. Mit tehetett volna egy felelős apa, aki a családjáért él (majd megszakad a szíve amikor látta hogy az anyukája alig tudja kifizetni a gázszámlát a panelban). Érző lélekkel ilyet tenni!... Erre nincsenek is szavak.
A már ismert Pintér-Gergényi tengely mentén ezt az ártatlan embert kompromittálták, majd még nevezett kitüntetésére is rákényszerítették. Pedig ha valaki, akkor ő tudta micsoda galádságot követtek el a demokrácia ellenében. Nem volt száraz folt a tükrén a reggeliborotválkozáskor. Előre kitervelt gonoszsággal. Végül hogy beteljen a kép, addig nem engedték lemondani, amíg olyan mélyre nem vitte a saját népszerűségét, ahonnan nincs visszaút...
Azóta leszálltak hát róla? NEEEEEM!!! Állandóan kikérik a véleményét, majd röhögnek rajta. Hiába ajánlja fel önzetlenül a segítségét (jelképes viszonzást várva csak), nem fogadják. Hiába mondja őszintén, (ahogy mindig is szokta) hogy neki semmi hatalmi ambíciója nincs ezek a galádok egy szavát sem hiszik.

Ez az ember egy jobb sorsra érdemes Áldozat. A politika meg nem értett Zsenije. Egy ateista Szent.

Vázlatosan... a kihagyott részek köteteket töltenek meg... valóban van még mit tanulni...

bekerült 2015.01.04. 17:49:22

@Ad Dio:

Ha figyelmesen olvastál eddig, akkor rájössz, hogy nem is kértelek erre !

Menj te csak Orbán után és ne csodálkozz, ha azt kapod ami ebből fog következni !

Ad Dio 2015.01.04. 18:30:34

@bekerült:

Ez nem hiszem el :-).

A politikai hívő másik ismérve az, hogy csak két szélsőségben tud gondolkodni :-/. Pedig a képletet kár túlegyszerűsíteni... de igaza van mindenkinek, aki szerint a politika mo-on valláspótlék...

bekerült 2015.01.04. 18:51:01

@Ad Dio:
Hát ez a hozzászólásod iskolapéldája annak, hogy, hogy lehet félremagyarázni dolgokat, pláne, ha már előre kialakítottad az álláspontodat.

Röviden, gyalázatos egy szöveg értelmezés, hogy ne mondjam, szándékos pocskondiázás az egész.

Én is sorolhatnám, a liberális demokraták marhaságait, bár úgy nézz ki, te inkább egy amolyan fidesznyik féle megmondó ember vagy.

Arra válaszolsz csak, ami neked tetszik és amit szándékosan félre tudsz csavarni !
A többi a számodra nem is érdekes, mert ugye te csak a kávédat főzögeted és jót röhögsz közben, hogy te milyen okos vagy.

Először is kevered az idősíkokat, hogy aztán ebből kiindulva tudjál marhaságokat mondani.
Én soha nem mondtam, hogy Gyurcsány nem akart miniszterelnök lenni.
Volt.
Most nem akar vezér lenni és valójában, akkor se vezérnek jelentkezett, hanem egy demokráciában miniszterelnöknek.

Ez lejön, érthető ? Érted a különbséget ?

Egy kampányt általában nem a miniszterelnök szokta vezetni és kidolgozni, ő csak az arca a kampánynak, sok esetben.
Mint ahogy a liberális ötletek is a koalíciós megállapodás része kellett, hogy legyen.

Úgy teszel mintha ezeket nem tudnád, csak azért, hogy félre tud magyarázni.

A miniszterelnök a kormányát vezeti és ezt úgy csinálja, hogy a saját pártja értékeivel összhangban sikerüljön megtenni.
Ezenkívül figyelembe kell vennie az ország érdekeit és ennek megfelelően kell nyilatkoznia.
Nem azt mondja amit szeretne, hanem amit KELL mondani neki.
Érdekes, hogy Orbánon nem akadsz fenn, pedig amit összehazudott már, az egy évezredre is elég lenne.

Az öszödi beszéd pedig egy zárt körben elmondott beszéd volt a saját társai meggyőzésére. Kb. olyan mint egy foci edző mond az öltözőben a játékosoknak a győzelem érdekében.
Teli túlzásokkal és ha kell, akkor káromkodással is.

Ezt úgy értelmezni, ahogy te is teszed, csak szándékosan lehet, mint a FIDESZ is beadta a híveinek és persze azok tövig be is nyalták, veled együtt !

Nem Gyurcsány fizette az ország 60-70 %-át, hanem Orbánék és már ki is fizette őket!
Ezek tények !
A futballpályák is ezért épültek egyrészt, hogy randalírozókat ki tudja fizetni Orbán.
A buszok megrendeléseivel ne siess, azok nem 2006-ban kellettek, akkor a B-közép volt a lényeg, a buszok a békemenethez kellettek.

2006-ban olyan szörnyen vérbe lettek fojtva tüntetők, hogy senki nem halt meg és csak egy két szót nem értő lett pofán verve.

A túlzások ezen a téren alapozták meg, hogy rendőrséget mára már a FIDESZHEZ tudták igazítani.
Ez kellett ahhoz, hogy a saját erőkre szert tudjanak tenni, miközben be tudják sározni azt, akit akarnak.

Nyomod a FIDESZ mantrát tovább.
Ebben az időben nem is akart lemondani, de ez téged nem zavar, azért állítod.
Lemondani a népszavazás után akart, de kérték, hogy maradjon, mert a pártja ezt így látta jónak.
Ő elfogadta az érveiket, de rá kellett jönnie, hogy ez hiba volt, tényleg az lett volna a helyes, ha ezt akkor megteszi.

Ami marhaságot összehordasz, hogy azokra nem is válaszolok, mert csak a gyűlölet beszél belőled.

Ne félj, nem kell neked Gyurcsányt szeretni és rászavazni.
A népszerűségével, se kell foglalkozni.
Mint ahogy az Orbánéról is mélyen hallgatsz, pedig neki csak a saját démonaival kell harcolni, nem úgy mint Gyurcsánynak, egy válságban lévő időkben.
Ezt felróni neki egyszerűen balgaság !

Neked a saját táboroddal kell törődni és, ha a FIDESZ az, akkor azzal !

Már csak azért, hogy nehogy pofára ess/essetek !

Lehet röhögni Gyurcsányon, csak éppen megkerülni nem tudjátok és nem is fogjátok.

Mára már lerázott benneteket, mint az ázott kutya a bundáját !

Mondhatsz amit akarsz, te biztos nem érted meg és nem is akarod.
Ez ellen nincs mit tenni, aki eleve így van megalkotva, az úgy is marad.

Ne erőlködj, ismerünk már benneteket és a renegát gondolkodásotokat.

Szép lesz látni, amikor majd lógó orral meneteltek Orbán után a nagy semmibe, hogy drasztikus ne legyek.

Ti teszitek tönkre az országot és nektek köszönhetjük ezt az egészet ami most van.

Ettől még FLETÓ is százszor jobb lett volna.
Sokan rájöttek már erre és még sokan is fognak.

bekerült 2015.01.04. 19:03:57

@Ad Dio:

Mit nem hiszel drága barátom ?

Hogy soha egyszóval se kértelek, hogy Gyurcsányra szavazz ?

Mi ebben a szélsőség ?

Te ragaszkodsz mindenáron a hülye elképzeléseidhez!
Hogy ne mondjam, már, már imádattal, vallásosan ! Gyurcsány a csúnya patás ördög, az volt és annak is kell maradni, mert Orbán ezt mondta !

Oszt jónapot !

Egyétek meg a sok hülyeséget, amit Orbán főzött nektek.
A tanulás ezzel is jobban fog menni.
Másképpen nem tudtok különbséget tenni.

Nagy szegénységi bizonyítvány, hogy egy 6 évvel ezelőtti dolgokkal magyarázod azt, ami most történik.

Ezeket a dolgokat nem Gyurcsány csinálta, hanem Orbán.
Ő már 6 éve nincs az irányítók között.

6 év nagy idő, de ti még mindig ott tartotok !
Tovább kell lépni, ha élni akartok rendesen.
Nem lehet mindig hátra mutogatni.

Remélem használt a tanácsom és a kávé is ízlett !
süti beállítások módosítása